Emil Open 2017

14.06.2017 23:00

Z kalendáře se na nás konečně dívá datum 7. 6. 2017 a my s radostí a očekáváním vyrážíme do hlavní metropole Moravy na Evropské hry handicapované mládeže Emil Open 2017. Na cestu vyrážíme kolem osmé hodiny a doufáme, že nás dálnice D1 nijak nezdrží. Do Brna se dostáváme chvíli po obědě a jdeme prozkoumat naše lože na další 3 dny.  Ubytování mají v Brně opravdu vkusné a útulné. Dost o ubytování a přejdeme na zahajovací ceremoniál, který byl zdlouhavý a únavný, ale naštěstí nás probrala „mírná“ přeháňka a od té doby bylo už vše v naprostém pořádku, nakonec jsme si dokonce zazpívali naši krásnou hymnu. Zazpívali jsme si také písničky od skupiny The Tap Tap a dokonce se i zasmáli na show Jana Krause. Celý první den byl náročný. Takže díky Brno, ahoj, jdeme spát.
„Davide vstávat a cvičit.“ Druhý den po vydatné snídani pro nás přijíždí speciální autobus, který nás spolu s ostatními sportovci odváží přímo na sportoviště, kde nás organizátorky příjemně přivítaly a my jsme se mohli s radostí rozpinkat na náš první zápas ve stolním tenise. David se každým odehraným míčkem zlepšuje a já ho musím, opravdu musím, jen chválit, žel zjišťujeme, že naše „konkurence“ je opravdu silná a nebude lehké s ní držet krok. Organizátor vyhlašuje první zápasy v kategorii „open“ a hned v prvním kole hraje naše želízko v ohni. Zápas jsme nevyhráli, ale o tom to tady není. Jsou to spíše hry než nějaké mistrovství. David skončil po prvním dni na 5. místě a další den nás čekalo play-off. Cestou zpět na ubytování došlo k malé dezorientaci a tak jsme si s Davidem a naším novým kamarádem Davidem Půlpánem projeli snad celé Brno. Už bylo pozdě na to podívat se do místní ZOO, a tak jsme se vypravili do města za olympijským vítězem Jirkou Ježkem a na hrad Špilberk. Mimochodem, už jsme se neztratili. Po náročném programu jsme šalinou číslo 12 vyrazili na ubytování, kde nás pohostili výbornou večeří. Po večeři chtěl jít David na limonádu. Dali jsme si jednu limonádu na luxusní střešní terásce a šli na kolej. Před spaním jsme půl hodiny věnovali večernímu tréninku.
Třetí a poslední hrací den rozhodne o celkovém pořadí sportovců, tak musíme vyrazit pravou nohou, aby nám štěstí přálo. Dnes se už hrálo K. O. systémem. Kdo prohrál, v turnaji skončil. David v 1. kole narazil na Pavlu Milichovskou, po setech (7:11, 11:13, 8:11) prohrál a v turnaji skončil. Utkání bylo vyrovnané a David udělal obrovský pokrok ve hře, ale ani to nestačilo. Škoda, že nevyužil dvou setbolů v druhém setu. Nervy jsou nervy, ale alespoň získá poučení pro příště. Po skončení hry jednotlivců začal tzv. mix, kde jsme hned v úvodním kole narazili na bronzové medailisty a vypadli. Po skončení turnaje nás převezli na atletický stadion VUT Brno, kde se konalo vyhlášení jednotlivých kategorií. Po celodenním turnaji se hodí chvilka odpočinku. Po relaxu na pokoji, hurá na náměstí Svobody vyzkoušet si nejrůznější sporty. Zcela unaveni se vracíme na pokoj a těšíme se na další a poslední den v Brně.
V sobotu ráno jsme se posilnili vydatnou snídaní a pak hurá do technicko-zábavného parku neboli VIDA PARKU. Tento park bych zhruba přirovnal k plzeňské Techmánii. S Davidem v patách jsme prošli vše, co jsme mohli, a užili si dopoledne. Po návratu na ubytování se začalo balit, abychom byli připraveni na večerní odjezd. Zavazadla jsou v autě a my vyrážíme na závěrečný ceremoniál do klubu La Grotta, kde dostáváme večeři, a hlavně certifikát účasti na hrách. Plni dojmů a emocí vyrážíme zpět do naší rodné vsi. Brnu zdar.