Stravování
Provozní řád školního stravování
1) Zaměstnanci zajišťující provoz školní jídelny
Pracovní zařazení |
Jméno a příjmení |
Telefonní kontakty |
|
Vedoucí školní jídelny: - poskytuje přihlášky ke stravování a vede jejich evidenci - vede evidenci a prodej bezkontaktních čipů - zajišťuje vyúčtování stravného, připravuje podklady pro inkasní platby - zajišťuje v mimořádných případech objednávání a odhlašování stravy - řeší dotazy, připomínky týkající se stravování |
Blanka Vaníčková |
373 397 912 773 777 461 |
blanka.vanickova@sskralovice.cz |
Vedoucí kuchařka |
Ivana Starková |
373 397 912 |
|
Kuchařky |
Jana Bejvančická Jana Havlíčková Jana Zlomková |
2) Provoz školní jídelny
Školní jídelna zabezpečuje školní stravování žáků Střední školy Kralovice, závodní stravování zaměstnanců školy a stravovací služby pro další osoby.
Školní stravování se řídí především vyhláškou č. 107/2005 Sb., § 4, odst. 6 o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, závodní stravování vyhláškou č. 84/2005 Sb. o závodním stravování ve znění pozdějších předpisů a hygienickými předpisy.
Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin.
3) Rozsah služeb školního stravování
Školní stravování rozlišuje hlavní jídla, tj. oběd a večeře a doplňková jídla, tj. snídaně, přesnídávka a svačina.
Každé z výše uvedených jídel má právo strávník odebrat nejvýše jednou denně.
Jídla podávaná v rámci školního stravování konzumují strávníci ve školní jídelně.
4) Doba výdeje stravy žákům a zaměstnancům školy
Snídaně + přesnídávka 7:00 h - 7:40 h žáci
Oběd 11:30 h - 12:45 h žáci + zaměstnanci
Svačina 15:00 h - 16:00 h žáci
Večeře 17:20 h - 18:00 h žáci + zaměstnanci
Doporučená doba odběru stravy poskytovaná formou výdeje stravy do nádob (jídlo-nosičů) donesených jiným strávníkem
Oběd 11:10 h - 11:25 h
Za kvalitu jídla poskytovaného do nádob (jídlonosičů) škola neručí.
5) Přihlášení ke stravování
Žák, který se bude stravovat ve školní jídelně, si vyzvedne u vedoucí školní jídelny „Přihlášku ke stravování“, kterou po jejím vyplnění a s podpisem zákonného zástupce žáka odevzdá zpět vedoucí školní jídelny.
Na základě této přihlášky si žák zakoupí u vedoucí školní jídelny bezkontaktní čip.
6) Nárok na dotovanou stravu
Nárok na odběr dotované stravy má každý žák školy po řádném přihlášení ke stravování a zaplacení stravy.
V době nemoci žáka je nutné obědy odhlásit. První den neplánované nepřítomnosti ve škole je možné stravu odebrat do přinesených nádob v době od 11:10 h do 11:25 h. Na další dny jsou zákonní zástupci povinni stravu odhlásit. V případě, že není strava odhlášena, jedná se o neoprávněné čerpání, které může vést k vymáhání režijních nákladů spojených s přípravou oběda.
7) Objednávání a odhlašování stravy
Objednávání a odhlašování stravy lze den předem v době od 7:00 h do 12:00 h prostřednictvím internetu na www.strava.cz nebo mobilu, v mimořádných případech u vedoucí školní jídelny buď osobně nebo telefonicky na telefonu č. 373 397 912 nebo 773 777 461, případně e-mailem na adrese blanka.vanickova@sskralovice.cz. Hromadné odhlašování stravy z důvodu výletů, sportovních, kulturních a jiných akcí pořádaných pro žáky školy provede třídní učitel nebo jeho zástupce nejpozději 3 dny předem u vedoucí školní jídelny. Zároveň předá seznam odhlášených žáků a termín odhlášek.
Neodhlášená a neodebraná strava je strávníkovi účtována.
8) Výše stravného
Výše stravného je stanovena na základě vyhl. č. 107/2005 Sb. v platném znění v rozmezí stanovených finančních limitů a dle věku strávníka.
Výše stravného pro strávníky ve věku 15 a více let činí:
Druh stravy |
Cena stravy v Kč |
Snídaně |
14,-- |
Přesnídávka |
10,-- |
Oběd |
26,-- |
Svačina |
10,-- |
Večeře |
24,-- |
Celkem celodenní strava |
84,-- |
9) Způsob úhrady stravného
Úhrada stravného je stanovena formou inkasa. Strávník si zajistí v peněžním ústavu ke svému účtu „Souhlas s inkasem“, kde stanoví limit, do kterého si může škola inkasovat z účtu strávníka (doporučujeme u celodenní stravy s ubytováním Kč 3 000,--, u odběru pouze oběda Kč 600,--). Potvrzení o zřízení souhlasu k inkasu předá strávník vedoucí školní jídelny.
Inkaso je prováděno vždy k 20. dni v měsíci, platba je na měsíc následující. Inkasem z účtu se hradí částka snížená o odhlášenou stravu z důvodu vykonávání praktického vyučování mimo školu na smluvních pracovištích, případně o stravu odhlášenou v minulém období.
Bankovní spojení školy: KB Kralovice, č. ú. 6638371/0100
10) Vyúčtování na konci školního roku
Vyúčtování případných přeplatků či nedoplatků, které nebyly vyúčtovány způsobem uvedeným v bodě 9, bude provedeno účetní do 20. 7. daného roku.
11) Provozní doba školní jídelny v době prázdnin, příp. ředitelského volna
V době školních prázdnin, příp. ředitelského volna se ve školní jídelně nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen.
12) Jídelní lístek
Jídelní lístek sestavuje vedoucí školní jídelny vždy na následující týden a zveřejňuje jej na webových stránkách školy www.sskralovice.cz, www.strava.cz a vývěsce v prostorách školní jídelny.
13) Způsob zajištění dozoru
Dozor ve školní jídelně zajišťují pedagogičtí zaměstnanci školy v době výdeje oběda, vychovatelé v době výdeje večeří a školníci v době výdeje snídaně a přesnídávky.
Zaměstnanci vykonávající dozor dohlíží na dodržování norem slušného chování a hygienických a stravovacích návyků.
14) Chování žáků ve školní jídelně
Žáci přicházejí do školní jídelny společně za doprovodu učitele poslední vyučovací hodiny nebo v doprovodu vychovatelů.
Do jídelny vstupují žáci postupně podle volné kapacity u jídelních stolů.
Dozor k zajištění bezpečnosti a hygieny při stravování zajišťují pedagogičtí pracovníci školy a školníci. Rozvrh dozorů je vyvěšen ve školní jídelně.
Žáci se v jídelně chovají slušně, ohleduplně a čekají v pořadí na výdej stravy u výdejního pultu.
Žáci dodržují zásady hygieny, společenského chování a stolování.
Stravu a nápoje si strávníci vyzvedávají sami u výdejního pultu.
Použité nádobí odkládají do vyhrazeného okénka, místo u stolu po sobě zanechávají čisté a uklizené.
Strávníci se řídí pokyny dozorujících zaměstnanců školy a dbají pokynů personálu školní kuchyně.
Strávníkům není dovoleno odnášet nádobí mimo prostor školní jídelny.
Vydaná strava je určena ke konzumaci v jídelně, žáci ji neodnášejí z místnosti.
Do školní jídelny není povolen vstup osobám, které nemají zajištěn a zakoupen odběr stravy.
Přídavky stravy jsou nenárokové a závisí od průběhu výdeje.
V případě opakovaného nevhodného chování ve školní jídelně, může být žák vyloučen ze školního stravování. O vyloučení rozhoduje ředitel školy.
15) Informace o alergenech
Informaci o přítomnosti alergenu v potravině (stravě) strávník získá na vyžádání u vedoucí školní jídelny, v době její nepřítomnosti u zaměstnance školní jídelny, vydávajícího stravu.
16) Závěrečná ustanovení
Na tento provozní řád navazují další vnitřní směrnice školy.
Kontrolou dodržování ustanovení tohoto řádu je pověřena pí Blanka Vaníčková, vedoucí školní jídelny. O kontrole provádí písemné záznamy.
Tento provozní řád vstoupil v platnost dne 1. 11. 2016 a zároveň ruší platnost předchozího provozního řádu.
V Kralovicích dne 1. 10. 2018
Vypracovala: Bc. Věra Kubatová, VTEÚ
Mgr. Milan Oravec
ředitel školy